Gebruik deze drie technieken om geld te besparen op marketing.
1. Laat je sociale netwerken groeien
Social media kanalen, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn kosten niets en kunnen je honderdduizenden euro’s aan marketinguitgaven besparen. Zo is het mogelijk om een nieuw product te lanceren door het nieuws via social media te verspreiden. Op deze manier ben je veel goedkoper uit dan wanneer je een dure reclamecampagne start. Via social media kanalen kun je de volgende acties gratis uitvoeren:
- Volgers attenderen op acties en bedrijfsupdates (als je updates worden gedeeld, vergroot dat je marketingbereik)
- Klantenservice
- Contact maken met brand influencers
- Aandacht krijgen van traditionele media door het delen van unieke, relevante content of nieuws
2. Doe aan SEO en usability
Met zoekmachine optimalisatie (SEO) kun je je website laten stijgen in de resultaten van zoekmachines, zodat je site beter gevonden wordt. In dit artikel vind je tips om te besparen op online marketing door gratis posities in Google SEO.
Zorg er ook voor dat je website gemakkelijk te gebruiken is voor je doelgroep. Maak duidelijke menu’s en landing pages, zodat mensen meteen vinden wat ze zoeken en de gewenste actie kunnen uitvoeren. Zorg er ook voor dat je site gemakkelijk leesbaar en bruikbaar is op smartphones en tablets.
3. Integreer promotionele producten met digitale marketing
Voor een krachtige marketingaanpak integreer je digitale marketingkanalen met offline marketingtactieken. Met een geïntegreerde marketingaanpak versterk je immers de consistentie van je boodschap en heb je de mogelijkheid om je doelgroep op de verschillende plaatsen te bereiken.
Offline marketingtactieken hoeven ook helemaal niet duur te zijn. Het beprinten van giveaways hoeft niet veel te kosten en toch ben je fysiek aanwezig op het werkbureau of in het privéleven van je prospects.